Conversal Logo
Terug naar overzicht

Van welke infrastructuur maakt onze hosting gebruik?

Onze hosting oplossing is het gevolg van 10 jaar ervaring met het bouwen van website applicaties. In alle transparantie delen we graag welke diensten wij gebruiken in al onze hosting oplossingen:

  • Server: Digital Ocean / AWS / Linode / Vultr / Google Cloud: dit zijn de partijen waar wij onze servers bij “leasen”, afhankelijk van uw project en de specificaties hebben we een voorkeur voor een bepaalde hostingpartij.
  • Cloudways: dit is onze technische partner die het OS (Operating System) ter beschikking stelt dat op deze servers draait. In de praktijk werken wij dagdagelijks via Cloudways om technische tussenkomsten te doen. Als agency klant kunnen we bij Cloudways rekenen op 24/7 support met een respons-tijd van 15 minuten. We staan dus in realtime contact met developers en helpdesk engineers die eventuele problemen gerelateerd aan zowel de server als applicatie kunnen onderzoeken. Ook in het weekend.
    Cloudways
  • Conversal Tools: ons eigen platform waar we extra monitoring tools hebben gebouwd. Dit o.a. om server load, opslag, en het welfunctioneren van de server én de applicatie te garanderen.
    Conversal
  • ManageWP: deze software gebruiken we om periodiek alle WordPress software & plugins up-to-date te houden, alsook om websites bijkomend te moniteren en backups te maken.
    ManageWP
  • Statuscake: monitoring dienst die ons realtime op de hoogte stelt van eventuele problemen met websites. Op verschillende schermen in ons kantoor hangt deze status uit + support medewerkers krijgen een live push bericht bij eventuele problemen.
    StatusCake
  • Bitbucket: De GIT repository die we gebruiken voor het updaten en bijhouden van de code, en om deze weg te schrijven naar de live server.
    Bitbucket
  • Mailgun: het is onze overtuiging dat transactionele mails altijd via een eigen SMTP-server moet gestuurd worden. Dit verhoogt de afleverbaarheid van de e-mails, zorgt voor logs en laat toe om eventuele spam problemen pro-actief te spotten. Bovendien vermijdt het bij eventuele problemen een “blacklisting” van uw website, wat er niet alleen voor zorgt dat verzonden mails bijna steeds gemarkeerd worden als spam maar ook een zeer negatieve impact hebben op de posities in Google. Wij maken gebruik van Mailgun voor de ‘transactionele’ mails die
    uitgestuurd worden.
    Mailgun

Als agency kunnen wij bij al deze tools voordelige prijzen bekomen, waardoor het kiezen van bovenstaande oplossing via onze “Conversal Cloud” pakketten altijd voordeliger afkomt dan onafhankelijk klant te worden bij al deze partijen. Daarnaast kunnen we met onze jarenlange expertise en actieve bijscholing en monitoring niet alleen een meerwaarde bieden aan de hosting van websites, maar zorgen we ook voor ‘ontzorging’ van de website eigenaar. Bovendien kan elke klant een gratis beroep doen op onze eigen helpdesk, indien ze de hosting via ons afnemen.

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly