fbpx

Ik heb een fout gemaakt op mijn website. Kan ik een back-up terugzetten?

We bieden bij Conversal ‘managed hosting’ aan, wat betekent dat wij voor jou de hosting instellen, beheren en monitoren. Hierdoor hoef je je als klant geen zorgen te maken over het hostingverhaal en is dit volledig in handen van onze experten.

Een ander voordeel van onze hostingpakketten is dat we frequente back-ups maken van jouw website om, in noodgevallen, jouw website te kunnen herstellen naar een eerdere versie. De frequentie van het maken van de back-ups is afhankelijk van jouw hostingpakket en/of care plan.

In het geval dat je een fout zou maken op de website die de werking ervan breekt of als je bijvoorbeeld enkele belangrijke pagina’s per ongeluk zou verwijderen kan je het terugzetten van een back-up aanvragen. Hou er rekening mee dat onze back-ups voor een beperkte duur bewaard worden en dat het terugzetten van een back-up van bv. een maand geleden niet mogelijk is.

Let er ook op dat het terugzetten van een back-up bepaalde gevolgen heeft:

  • Alle inhoudelijke aanpassingen op de website sinds de back-up zullen ongedaan gemaakt worden
  • Inzendingen via het contactformulier sinds de back-up zullen niet meer zichtbaar zijn (de bevestigingsmails die je hebt ontvangen blijven wel in jouw mailbox)
  • Als je een webshop hebt zullen bestellingen, facturen, verzendbonnen, … sinds de back-up niet meer bestaan

Als dit een probleem zou vormen overleg je best met één van onze helpdesk medewerkers welke alternatieve mogelijkheden er zijn om de website te herstellen of inhoud terug te zetten.

Je kan ons steeds bereiken via onderstaande kanalen:

  • Bel ons via 053 222 333
  • Contacteer ons via Whatsapp: 053 222 333
  • Maak een ticket aan via support.conversal.be
  • Als laatste kan je ook even het contactformulier op onze website invullen
533